Muzyka. Kultura. Książka. Biblioteka

Projekt „Muzyka. Kultura. Książka. Biblioteka.” zostanie zrealizowany w Filii nr 2 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lublinie. Podejmowane działania będą obejmowały pięć spotkań autorskich z uznanymi twórcami i dziennikarzami muzycznymi, posiadającymi również znaczący dorobek publicystyczny, książkowy i artystyczny. Dodatkowo projekt zakłada organizację dwóch warsztatów (dziennikarza prasowego i dziennikarza radiowego) i jednej prelekcji na temat pracy dziennikarza radiowego. Skierowany jest do szerokiego grona odbiorców, w szczególności do młodzieży licealnej i studentów, ale także do pozostałych dorosłych odbiorców. Głównym celem projektu jest podniesienie poziomu wiedzy o literaturze poświęconej muzyce poprzez kontakt z cenionymi twórcami literatury i dziennikarzami płynnie poruszającymi się w meandrach współczesnej kultury, literatury i sztuki. Wierzymy, że projekt stanie się swoistym kompasem w poszukiwaniu wartościowych lektur i muzyki dostępnych w zbiorach MBP w Lublinie.

Beznazwy-1.png

W Miejskiej Bibliotece Publicznej im. H. Łopacińskiego w Lublinie „Zrealizowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” zakup nowości wydawniczych. Dysponując kwotą dotacji - 108 750 zł zakupiono 4 658 egzemplarzy książek i 117 audiobooków.

 

"Wirtualna Wędrówka Wirtuozów" to multimedialna aplikacja edukacyjna w formie wielofunkcyjnej gry, dedykowana dzieciom i młodzieży, ale też rodzicom i nauczycielom wspomagającym rozwój swoich podopiecznych. Projekt realizowany będzie od 1 czerwca do 30 października 2020 w przestrzeni online, z efektem trwałym w postaci dalszego istnienia i obsługi aplikacji do 30 kwietnia 2021. Lokalnym motywem działania jest muzyczne zaplecze siedziby Filii nr 29 MBP, usytuowanej w dzielnicy Czechów, na którą składa się osiem osiedli, których nazwy ulic nawiązują do twórczości wybitnych polskich muzyków i kompozytorów (Moniuszki, Lipińskiego, Wieniawskiego, Karłowicza, Chopina, Szymanowskiego, Paderewskiego i Nowowiejskiego). Gra oparta będzie o ilustrowaną mapę, po której gracze będą mogli się wirtualnie przemieszczać napotykając na swojej drodze multimedialne trofea, wzbogacając wiedzę oraz słuchając utworów muzycznych . Strategicznym celem projektu jest ukazanie biblioteki jako miejsca nowoczesnego, wzmacniającego kompetencje cyfrowe.

"Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Kultura w sieci"