Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025

Miejska Biblioteka Publiczna im. H. Łopacińskiego w Lublinie po raz kolejny uczestniczy w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.

W 2025 roku uzyskano dotację w wysokości 269 230,00 zł - /„Dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”/ zgodnie z zadaniem: „Dofinansowania dla bibliotek publicznych na zakup nowości wydawniczych oraz usługi zdalnego dostępu do książek w formatach e-booków i/lub audiobooków i/lub synchrobooków - Priorytet 1, Kierunek interwencji 1.1. w ramach NPRCz 2.0”.

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 do 2025 r.

Miejska Biblioteka Publiczna im. H. Łopacińskiego w Lublinie po raz kolejny uczestniczy w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa.

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025

Miejska Biblioteka Publiczna im. H. Łopacińskiego w Lublinie po raz kolejny uczestniczy w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa.

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

Miejska Biblioteka Publiczna im. H. Łopacińskiego w Lublinie po raz kolejny uczestniczy w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa.

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025. Priorytet 3

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 jest programem uchwalonym na lata 2021-2025 przez Radę Ministrów w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego, stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy. W NPRCz 2.0 na lata 2021-2025 wyróżniono cztery Priorytety.

Program jest realizowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przy zaangażowaniu Biblioteki Narodowej, Instytutu Książki i Narodowego Centrum Kultury, oraz we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki jako Operatora Priorytetu 3.

 

Priorytet 3 realizuje Miasto Lublin wraz z 22 lubelskimi szkołami, 3 lubelskimi placówkami wychowania przedszkolnego.